Svjetska kongresna burza IMEX Frankfurt 2024
U organizaciji Hrvatske udruge profesionalaca kongresnog turizma (HUPKT), u Zadru je nedavno održana edukacija koja je stavila naglasak na važnost gastronomije u kreiranju vrhunskih poslovnih evenata. Edukaciju su osmislile i vodile Aleksandra Uhernik Đurđek, voditeljica edukacija HUPKT-a i Debora Petrović, potpredsjednica udruge i stručnjakinja u području event menadžmenta. Tijekom edukacije, Uhernik Đurđek podijelila je niz korisnih „tips and tricks“ moderne gastronomije, a radionica je sudionicima donijela svježe ideje za organizaciju evenata i izvrsnu suradnju među stručnjacima.
Edukacija je okupila tridesetak profesionalaca iz hotelskog, ugostiteljskog i event sektora Dalmacije, pružajući im priliku da zajednički istraže najnovije trendove u gastronomiji prilagođene poslovnim i kongresnim događanjima. Podršku ovom događanju pružile su Turistička zajednica Zadarske županije i Hrvatska turistička zajednica, što je dio HUPKT-ove kontinuirane inicijative za podizanje standarda usluga i edukaciju stručnjaka diljem Hrvatske.
Osim u Zadru, ista radionica održana je 25. listopada u Opatiji za event stručnjake s Kvarnera i Istre. Edukacija je također okupila tridesetak polaznika te se odvijala uz potporu Turističke zajednice Kvarnera i HTZ-a. U uvodnom dijelu, Renata Vincek iz Turističke zajednice Kvarnera predstavila je regiju kroz prezentaciju pod nazivom Kvarner – Europska gastronomska regija, gdje je istaknula jedinstvene kulinarske kvalitete ovog kraja.
Dodatno, edukacija je organizirana i u Dubrovniku u suradnji s Turistička zajednica grada Dubrovnika i HTZ-om, čime je HUPKT osigurao stručnjacima iz cijele Hrvatske priliku usvojiti nove vještine i saznati o aktualnim trendovima u gastronomiji za poslovne evente.
Na eventu u Zadru sudjelovala je i suradnica portala Poslovni.Turizam.ba, koja je podijelila svoja iskustva i naglasila koliko su ovakve inicijative važne za unapređenje kvalitete kongresnih usluga.
Edukacija, paneli i konkretne ideje za buduće poslovne događaje
Predsjednik HUPKT-a, Ranko Filipović, otvorio je događaj riječima o važnosti prilagodbe i efikasne komunikacije u organizaciji uspješnih evenata. „Gastronomija u poslovnim eventima nadilazi funkciju hrane; ona obogaćuje cjelokupno iskustvo i ostavlja snažan dojam na sudionike. Usklađivanje s potrebama klijenata i učinkovita komunikacija među timovima čine temelj uspješne realizacije svakog eventa,” naglasio je Filipović.
Prvi dio edukacije uključivao je prezentaciju globalnih i lokalnih trendova u gastronomiji, a zatim je održan panel na kojem su sudjelovali istaknuti stručnjaci: Hrvoje Anić, direktor Turističke zajednice Zadarske županije; Goran Sremec, Resident Manager Falkensteiner Resort Punta Skala; Renato Kraljev, vlasnik obrta Atore i nastavnik kuharstva u Hotelsko-turističkoj školi u Zadru; te Sandra Pavlinić, bivša event managerica hotela Rixos Dubrovnik i Falkensteiner, sada uspješna privatna poduzetnica. Panel je moderirala Debora Petrović, potpredsjednica HUPKT-a i dugogodišnja event menadžerica.
Kroz diskusiju, sudionici su raspravljali o ključnim temama koje su trenutno u fokusu event industrije, uključujući zero-waste inicijative, digitalne alate za organizaciju evenata, rastuću potražnju za biljnim opcijama te integraciju funkcionalne hrane u gastronomske ponude. Osim toga, naglašena je važnost učinkovite komunikacije s osobljem, osobito u svjetlu trenutnog nedostatka radne snage. Sudionici su se složili da je jasna i otvorena komunikacija od esencijalne važnosti za uspješno odvijanje organiziranih događaja, čime se osigurava kvalitetna usluga i zadovoljavaju očekivanja sudionika.
Izjave stručnjaka o važnosti edukacija i inovacija u gastronomiji u eventima
Hrvoje Anić, direktor Turističke zajednice Zadarske županije, naglasio je kako su ovakvi događaji ključni za unapređenje kvalitete usluga i destinacije. „Ove edukacije su od iznimne važnosti za ostvarenje našeg cilja. Turistička zajednica podržava svoje članove jer vjerujemo da su eventi bitan segment naše ponude. Oni produžuju sezonu i čine osnovni dio usluga, bilo da se radi o poslovnim skupovima ili vjenčanjima. Kako gosti očekuju vrhunsku uslugu, od ključne je važnosti ispuniti njihova očekivanja, a to uključuje prilagodbu trenutnim trendovima,” istaknuo je Anić.
Goran Sremec, Resident Manager u Falkensteiner hotelu Punta Skala, istaknuo je važnost ovakvih edukacija: "Drago mi je da sam pozvan na ovu radionicu i smatram da bismo trebali organizirati slične događaje češće. Ključna je uloga edukacije u prenošenju znanja na mlađe generacije koje će nastaviti našim putem. Gosti su danas sve zahtjevniji; oni ne traže samo vrijednost za svoj novac, već i nezaboravna iskustva koja ih potiču da se ponovo vrate, čak i kao individualni posjetitelji. Stoga je od iznimne važnosti pružiti im autentične, lokalne doživljaje i predstaviti destinaciju u najboljem svjetlu."
Renato Kraljev, vlasnik obrta Atore, specijaliziran za savjetovanje hotela i restorana, kao i nastavnik kuharstva u Hotelsko-turističkoj školi u Zadru, istaknuo je značaj edukacija i suradnje u industriji: "Ova okupljanja su fenomenalna jer omogućavaju razmjenu iskustava i ideja među stručnjacima. Kao nekadašnji član prve reprezentacije kuhara Hrvatske i autor kuharice, znam koliko je važno promovirati lokalnu hranu i pića, kao i autentične destinacije koje imamo u našoj regiji. Svjesni smo da se moramo prilagoditi i uvesti inovacije u naše pristupe, jer današnji gosti očekuju jedinstvena iskustva. Ovakva okupljanja struke pružaju nam priliku da zajednički radimo na unapređenju usluga i predstavimo našu bogatu ponudu na najbolji mogući način."
Inovativni pristupi – od tematskih večeri do održivih inicijativa
Na radionici je voditeljica naglasila važnost prilagodbe ponude specifičnim ciljanim skupinama. Kod incentive putovanja, ključno je razumjeti demografske karakteristike sudionika - jesu li to većinom muškarci ili žene - te njihove navike i interesi. Važno je znati i kakvu vrstu hrane preferiraju, bilo da su to zdrave opcije popularno nazvane “funkcionalna hrana” ili primjerice lokalni specijaliteti.
Kada je riječ o kongresima i konferencijama, precizno usklađivanje aktivnosti, pauza za kavu i ručak te raspored radionica igra ključnu ulogu. Cilj je omogućiti poslovnim gostima nesmetano obavljanje zadataka uz popratne sadržaje koji obogaćuju njihovo iskustvo. Razumijevanje preferencija sudionika ključno je za organizaciju evenata koji će ostaviti pozitivan dojam eventa na sudionike.
„Ova edukacija, kao i ostale koje organiziramo diljem Hrvatske, služe tome da zajednički podižemo standard usluge i omogućujemo kontinuirani razvoj naših članova,“ zaključio je predsjednik HUPKT-a.
Više informacija o Hrvatskoj udruzi profesionalaca kongresnog turizma, članstvu, nadolazećim edukacijama i prestižnim certificiranjima prepoznatim od svjetskih stručnjaka potražite na hupkt.hr.