
Konjic nominovan za prestižnu nagradu "Green Destinations Top 100 Stories"
Fam trip (skraćeno od familiarization trip), odnosno studijsko putovanje, jedan je od najefikasnijih alata za promociju destinacija, hotela, kongresnih centara, agencija i drugih subjekata relevantnih za turističku i MICE (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions) industriju. Cilj ovakvog putovanja je upoznati potencijalne klijente i partnere s infrastrukturom, uslugama i doživljajima koje destinacija ili objekt nudi. Ova putovanja omogućuju sudionicima da dožive destinaciju iz prve ruke, što uključuje upoznavanje s lokalnom kulturom, kuhinjom i specifičnostima ponude.
Fam trip u pravilu traje 2 do 3 dana i organizira se za manju skupinu ljudi kako bi se sa svakim sudionikom mogao uspostaviti kvalitetan kontakt. U osnovi, fam tripovi služe kao edukativne platforme koje pomažu agentima i medijima da bolje razumiju proizvode koje promoviraju, čime se povećava vjerojatnost da će ih preporučiti svojim klijentima.
Tko organizira i sponzorira fam tripove?
Fam tripove najčešće organiziraju turističke institucije kao što su turističke agencije, hotelski lanci te turističke zajednice i kongresni uredi kako bi predstavili svoje usluge, objekte i destinacije potencijalnim partnerima i agentima te na taj način privukli više posjetitelja i događanja. Također, u organizaciji mogu sudjelovati i avio kompanije koje turističkim agentima predstavljaju prednosti svojih ruta i usluga. Organizatori surađuju s lokalnim partnerima, pružateljima usluga i institucijama kako bi kreirali itinerar koji najbolje predstavlja destinaciju i njezinu ponudu.
Studijska putovanja su najčešće u potpunosti sponzorirani događaji samo uz pozivnicu pa tako najčešće turoperatori, odnosno agencije, turističke zajednice i hoteli zainteresirani za predstavljanje svojih tržišnih prednosti financiraju sve što takva putovanja podrazumijevaju.
Zašto organizirati fam trip?
Glavni razlozi organiziranja studijskih putovanja su:
Koga pozvati na fam trip?
Sudionici fam tripova biraju se pažljivo, a najčešće uključuju:
Kako uspješno organizirati fam trip?
Kvalitetna organizacija fam tripa zahtijeva pažljivo planiranje i provedbu. Evo nekoliko ključnih koraka:
Fam trip je moćan alat u turizmu i MICE industriji jer omogućuje neposredno iskustvo destinacije i izravnu interakciju s pružateljima usluga. Kada je dobro organiziran, može rezultirati dugoročnim poslovnim partnerstvima i povećanjem broja događanja u destinaciji.