×

Top 5 regionalnih i svjetskih MICE burzi

Predstavljamo pet najznačajnijih B2B događanja na kojima se okupljaju ponuđači usluga regionalne i svjetske kongresno-incentive industrije, a koja bi bilo dobro posjetiti
MICE burze
MICE burze

Jedna od značajnijih i većih kongresnih burzi svjetskih razmjera – IMEX America održana je prije par tjedana u Las Vegasu, a za nekoliko tjedana održava se IBTM u Barceloni. Ovakva događanja predstavljaju priliku za sve ponuđače usluga u industriji poslovnog turizma da uspostave nove poslovne kontakte, ali i razmijene znanja i iskustva te ojačaju svoju konkurentnost na tržištu.

Što su kongresne burze i zašto su važne za sve u MICE industriji?

Kongresne burze predstavljaju ključne evente u svijetu poslovnog turizma, okupljajući sudionike iz različitih sektora kako bi se predstavili svjetskim kupcima, razmijenili informacije, iskustva i uspostavili poslovne kontakte. Ove platforme omogućuju turističkim zajednicama destinacija, hotelijerima, event i turističkim agencijama, kao i drugim dobavljačima u industriji da se povežu s potencijalnim klijentima i partnerima, organizatorima korporativnih događanja i skupova udruženja. Prvi na ovakvim događanjima sudjeluju kao izlagači, dok su druga skupina (organizatori) kupci – tzv. hosted buyers. Izlagačima sudjelovanje na kongresnim burzama pomaže u jačanju profesionalnih mreža, ali i pruža priliku za predstavljanje vlastitih usluga i inovacija, a kupcima pruža obilje novih destinacija, organizacijskih ideja i prilika koje mogu predstaviti svojim klijentima za njihova buduća događanja.

Ovakvi eventi obično se sastoje od sajamskog/poslovnog dijela i edukativnog dijela programa te društvenih događanja. Na gotovo svakoj kongresnoj burzi u sklopu službenog programa organiziran je i edukativan program koji kroz predavanja, panele i diskusije posjetiteljima pruža uvid u najnovije trendove i prilike na tržištu. Jednako tako organiziraju se i networking eventi i večernja druženja.

MICE burze ili B2B događanja najčešće su organizirana na način da se koncentriraju na pojedinu regiju, rijetko na jednu destinaciju, a neke od najvećih su svjetskih razmjera. U nastavku predstavljamo pet najznačajnijih za našu regiju.

MEETEX

Croatian Meeting Experience Summit - MEETEX (Zagreb)

Prvo na listi događanja je MEETEX – hrvatski nacionalni MICE B2B event koji se održava u Zagrebu, obično u ožujku, iako će se sljedeće izdanje održati početkom travnja. Ovo događanje okuplja ključne ponuđače usluga hrvatske industrije poslovnog turizma, uključujući PCO i DMC agencije, kongresne centre, hotele i turističke zajednice destinacija. Jedinstven je upravo po tome što je posvećen samo jednoj destinaciji i na njemu se promovira samo Hrvatska i njezina kongresno-incentive ponuda. Tako se i kupci (hosted buyeri) biraju prema njihovim preferencijama i zainteresiranosti za Hrvatsku kao event destinaciju. 

MEETEX je savršena platforma za umrežavanje, omogućujući sudionicima da razmijene ideje, ponude i iskustva. Osim toga, za zainteresirane kupce organiziraju se studijska putovanja (fam tripovi) prije i poslije samog događanja kako bi i uživo upoznali gradove i lokacije koje ih zanimaju.

Conventa

Conventa (Ljubljana) – okupljanje MICE industrije zemalja Nove Europe

Conventa je kongresna burza koja se održava u Ljubljani, obično u veljači. Okuplja organizatore događanja, hotelijere, turističke agencije i druge pružatelje usluga iz regije jugoistočne Europe uz dodatak zemalja poput Litve, Latvije i sl., a organizatori tu regiju vole objediniti pod nazivom Nova Europa. Conventa također nudi prilike za networking i predstavljanje inovacija u industriji, na regionalnoj razini. Uključuje edukativne sadržaje i prezentacije, omogućujući sudionicima da se upoznaju s najnovijim trendovima u poslovnom turizmu, kao i fam tripove u destinacije u Sloveniji i susjednim zemljama poput Hrvatske i Srbije.

IMEX Frankfurt

Svjetska kongresna burza IMEX (Frankfurt i Las Vegas)

IMEX je svjetska kongresna burza i spada među najveća B2B događanja u MICE industriji. Održava se dva puta godišnje - IMEX Frankfurt u svibnju u Frankfurtu i IMEX America u Las Vegasu u listopadu. Iako oba okupljaju svjetske dobavljače i kupce, prvi je više namijenjen europskom tržištu, a drugi sjevernoameričkom. 

Oba događanja privlače širok spektar ponuđača usluga iz industrije poslovnog turizma, uključujući organizatore događanja, dobavljače, medije i predstavnike destinacija. Organizatori, IMEX Group, stavljaju naglasak na inovacije, održivost i kvalitetu umrežavanja. Veliku pažnju posvećuju iskustvu sudionika stoga je njihov edukativni program organiziran na iznimno kvalitetan način, gdje svatko od sudionika može pronaći nešto zanimljivo za sebe. U tu svrhu, prije početka poslovnog B2B dijela burze organiziran je tzv. EduMonday – ponedjeljak rezerviran za edukativan program.

IBTM World

IBTM World i IBTM Americas (Barcelona i Mexico)

Koliko je svjetska kongresna industrija i MICE tržište jako, svjedoči i činjenica da postoji još jedna, jednako velika kongresna burza koja pokriva ova dva velika geografska područja. IBTM događanja dijele se na IBTM World koji se održava Barceloni u studenom i IBTM Americas u Mexico Cityju u rujnu. Ovi eventi okupljaju organizatore događanja, hotelijere i predstavnike turističkih agencija iz cijelog svijeta. Organizatori, Reed Exhibitions, stvaraju platformu koja omogućuje razmjenu ideja, iskustava i inovacija. IBTM se također ističe po raznolikosti svojih sudionika i bogatom programu edukativnih sadržaja, čime se promiče profesionalni razvoj i umrežavanje unutar industrije.

The Meetings Show

The Meetings Show (London)

The Meetings Show nešto je manje, ali jednako značajno MICE događanje za sve one koji se žele predstaviti i umrežiti s ponuđačima usluga kongresne i event industrije, posebice na tržištu UK-a. Održava se u Londonu, obično u lipnju i privlači organizatore događanja, planere i turističke profesionalce iz cijelog svijeta. Ovo B2B događanje, organizirano od strane Meetings & Incentives Travel (M&IT), nudi širok spektar mogućnosti za umrežavanje i razmjenu znanja. Kao i na ostalim događanjima ovakvog tipa, sudionici mogu sudjelovati u edukativnim radionicama, panelima i prezentacijama, čime se dodatno obogaćuje njihovo razumijevanje industrije. 

Imajući u vidu važnost kongresnih burzi na globalnoj razini i brojne prilike koje pružaju, poželjno je da ponuđači usluga u MICE industriji, koji žele istaknuti svoj rad i ostati relevantni na ovom brzorastućem tržištu, aktivno sudjeluju na tim manifestacijama. Ove burze pružaju ključne mogućnosti za umrežavanje, stjecanje novih znanja i unaprjeđenje poslovanja, što ih čini neophodnim za daljnji razvoj i uspjeh u industriji poslovnih događanja.