×

Što je MICE industrija, poslovni turizam ili kongresni turizam?

Termin MICE industrija na našim prostorima odnosi se na poslovni turizam ili kongresni turizam ili poslovne skupove dok se u međunarodnim poslovnim krugovima koristi termin “meeting industry”. U međunarodnim akademskim krugovima često se koriste termini “events industry” ili “business tourism”.
Organizacija poslovnih evenata
Organizacija poslovnih evenata
Foto: MICE.ba

MICE je skraćenica koja se odnosi na industriju organizacije poslovnih skupova (Meetings), poticajnih putovanja (Incentives), konferencija (Conferences) i poslovnih događaja / izložbi / sajmova (Events / Exhibitions / Fairs). Poslovni turizam se razlikuje od odmorišnog turizma prvenstveno po motivu putovanja koji je poslovno putovanje ili sudjelovanje na poslovnom eventu.

MICE industrija fokusirana je na poslovne putnike koji sudjeluju na poslovnim eventima. Cilj poslovnog turizma je povezivanje poslovnih potreba s turističkim iskustvom, pružajući infrastrukturu poput velikih dvorana i smještajnih kapaciteta, te usluge potrebne za organizaciju i provedbu poslovnih događaja. Nadalje, poslovni gosti po dolasku na event po pravilu uvijek organiziraju ručkove ili večere u lokalnim restoranima s ciljem da probaju lokalnu hranu te s vodičima obilaze prirodne, kulturne i povijesne spomenike karakteristične za destinaciju u koju su doputovali poslom.

Organizatori poslovnih događaja često od lokalnih proizvođača pripreme vrećice s poklonima za goste konferencije ili poslovnog sastanka. Svi dijelovi organizacije poslovnog eventa igraju ključnu ulogu u razvoju destinacija i promociji turističkih atrakcija kao mjesta za održavanje poslovnih događaja.

U MICE industriji ključnu ulogu imaju organizatori poslovnih evenata koji mogu biti pravni subjekti DMC (Destination Management Company) - kompanija za upravljanje destinacijom, PCO (Professional Conference Organiser) - kompanija za profesionalnu organizaciju poslovnih događaja ili individue – osobe koje svojim znanjem, vještinama i iskustvom mogu odgovoriti na zahtjeve klijenata za organizacijom poslovnih evenata. Profesionalci koji se bave organizacijom poslovnih događaja ključne su osobe u planiranju, upravljanju i praćenju poslovnih evenata. Njihova odgovornost obuhvaća sve faze organizacije, uključujući planiranje, logistiku, izvođenje događaja te pripremu izvještaja nakon što se događaj završi.

Organizacija poslovnih evenata

Što to obuhvaća MICE industrija i zašto je tako privlačna za poslovne ljude i organizatore događaja?

Pa, evo nekoliko ključnih razloga:

Sastanci (Meetings) M u skraćenici MICE obuhvaćaju okupljanja poput radnih sastanaka, strateškog planiranja ili timskih susreta. Organizator ili event manager sastanaka osigurava uspješno vođenje događaja. To uključuje razumijevanje potreba klijenta, planiranje događaja, koordinaciju logistike, komunikaciju sa sudionicima, vođenje tijeka događaja te evaluaciju i izvještavanje. Glavni cilj je zadovoljiti zahtjeve klijenta i osigurati ugodno i uspješno provođenje događaja za sve sudionike.

Sastanci su važni jer potiču interaktivnost i suradnju te osiguravaju brzo donošenje odluka i rješavanje problema. Također, jačaju timski duh, poboljšavaju komunikaciju, sudionici mogu zajedno analizirati situacije, identificirati prioritete te razviti akcijske planove u stvarnom vremenu.

Organizacija poslovnih evenata

Poticajna putovanja (Incentives) su nagrade koje tvrtke omogućuju za svoje najbolje zaposlenike kao priznanje za postignute rezultate. Često firme počaste svoje partnere ili poslovne klijente s incentive putovanjem. Organizator ili event manager poticajnih putovanja ima zadatak stvaranja nezaboravnih iskustava za sve nagrađene. Od osmišljavanja destinacije, planiranja putovanja, koordinaciju logistike, komunikaciju sa sudionicima, vođenje putovanja te evaluaciju rezultata. Cilj je osigurati da putovanja budu inspirativna, motivirajuća i ugodna iskustva za sudionike. Takvi nekonvencionalni događaji ostavljaju snažan dojam na zaposlenike i partnere i često rezultiraju dugoročnim pozitivnim poslovnim rezultatima. Incentive putovanja motiviraju zaposlenike i partnere i jačaju timsku povezanost te potiču produktivnost i angažman.

Konferencije (Conferences) su događaji koji okupljaju stručnjake iz specifičnih industrija ili sektora radi razmjene znanja, iskustava i najnovijih informacija. U kontekstu MICE industrije, organizacija i upravljanje konferencijama predstavljaju ključnu djelatnost. Organizator konferencije vodi cijeli proces, od ideje konferencije koju tek trebaju pretočiti u plan do evaluacije događaja. To uključuje pronalazak idealne lokacije za event, osmišljavanje i definiranje programa, odabir ključnih govornika, koordinaciju logistike i komunikaciju sa sudionicima. Cilj je osigurati profesionalnost i zadovoljstvo sudionika, kao i uspješnu realizaciju konferencije. Sudjelovanje na konferencijama i seminarima u različitim gradovima osigurava stručnjacima da ostvare vrijedne kontakte, razmjene ideje te uspostave nova partnerstva u destinacijama u koje dolaze na poslovni event. Konferencije također služe kao platforma za prezentaciju projekata, inovacija i istraživanja, doprinoseći tako daljnjem razvoju industrije i poticanju suradnje između stručnjaka.

Organizacija poslovnih evenata

Poslovni događaji/izložbe/sajmovi (Events/Exhibitions/Fairs) u MICE industriji obuhvaćaju širok spektar aktivnosti poput svečanih evenata, večera, promocija proizvoda, te organiziranja izložbi i sajmova. Ovi događaji imaju za cilj okupiti različite skupine ljudi radi obilježavanja uspjeha tvrtke, promociju proizvoda ili usluga, umrežavanje ili jednostavno kao zabava ili poseban događaj za uzvanike. Organizator poslovnih događaja obavlja zadatke poput razrade ideje o cijelom događaju, kreiranje detaljnog plana događaja, popisa uzvanika, organizaciju logistike, aktivnu komunikaciju sa sudionicima, vođenje i koordinaciju tijekom događaja te evaluaciju i izvještavanje o uspješnosti.

Poslovni eventi pružaju organizatorima priliku za interakciju sa uzvanicima i uspješno pozicioniranje na tržištu. Da bi poslovni događaji zaživjeli punim sjajem, potrebno je uložiti mnogo truda u planiranje, usklađivanje svih pružatelja usluga i izvedbu. To je put ka ostvarivanju zadovoljstva svih sudionika i postizanju ciljeva organizatora.

Pozitivni učinci MICE industrije na destinaciju:

  • poboljšanje ugleda destinacije: uspješno organizirani MICE događaji poboljšavaju ugled destinacije kao poslovne i turističke destinacije
  • zanimljive lokacije i doživljaji: organizatori promoviraju jedinstvene lokacije i turističke atrakcije na destinacijama kako bi privukli sudionike
  • razvoj lokalne ekonomije: MICE turizam ima značajan utjecaj na lokalnu ekonomiju
  • povećana potrošnja: organizacija poslovnih događaja potiče potrošnju na različitim razinama, od smještaja i hrane do prijevoza i zabave
  • veći troškovi poslovnih putnika: poslovni putnici obično troše više od onih koji putuju rekreativno
  • doprinos turističkoj sezoni: MICE turizam ne podliježe redovnim turističkim sezonama, obično se eventi organiziraju u niskim turističkim sezonama
  • produženi boravak i povratni posjeti: sudionici MICE događaja često produžuju svoj boravak ili se odlučuju vratiti sa svojim partnerima, obitelji ili prijateljima

MICE industrija značajno doprinosi gospodarstvu potičući razvoj turizma, hotelijerstva, ugostiteljstva te povezanih industrija poput lokalnih proizvođača. Osim što stvara ekonomske prilike poslovni turizam ima ključnu ulogu u promociji destinacija, privlačeći poslovne ljude i potencijalne investicije iz cijelog svijeta. Pozitivni učinci na destinaciju uključuju poboljšanje ugleda, poticanje lokalne ekonomije, povećanje potrošnje, podršku turističkoj sezoni te produženi boravak i povratne posjete sudionika. MICE industrija donosi brojne koristi kako poslovnim subjektima, tako i destinacijama u kojima se održavaju poslovni eventi.