
Što je site inspection i zašto je važan za uspjeh poslovnih evenata?
U turističkoj industriji MICE segment (Meetings, Incentives, Conferences, and Exhibitions) predstavlja značajan dio tržišta. Nakon pandemije i ekonomske krize, kongresna industrija je ponovno u uzletu, a organizatori događanja su uvijek u potrazi za novim i neotkrivenim destinacijama. Prilagođavanje turističke ponude destinacije MICE gostima može donijeti mnoštvo prednosti jer ovo specijalizirano tržište privlači poslovne putnike i organizatore događanja iz cijelog svijeta. Oni mogu doprinijeti ekonomskom rastu, povećanju ugleda i razvoju infrastrukture destinacije te potaknuti nove poslovne suradnje i buduća događanja u destinaciji.
Veliki potencijal u razvoju turističke ponudeVelike grupe koje posjećuju konferencije, stručne kongrese, poslovna događanja ili sajmove mogu uvelike povećati turistički promet i potrošnju u destinaciji. Za razliku od odmorišnih turista, korporativni MICE gosti često ostaju dulje, ostavljajući priliku za maksimalno povećanje popunjenosti hotelskih kapaciteta i drugih usluga. Osim toga, ovi gosti troše i do nekoliko puta više nego odmorišni, a poslovna događanja nisu ograničena na određeno godišnje doba, što smanjuje sezonalnost, omogućujući stabilan tijek poslovanja tijekom cijele godine.
Poslovna putovanja često podrazumijevaju i više od samog sudjelovanja na konferencijama, seminarima i sajmovima. Uključuju networking evente, teambuilding aktivnosti i incentive programe, što otvara dodatne mogućnosti pružateljima usluga u destinaciji.
Jasno je vidljivo dakle da privlačenje MICE gostiju može donijeti brojne koristi destinaciji, a evo i nekoliko ključnih savjeta i strategija kako ih privući i postati konkurentan na ovom iznimno unosnom tržištu.
1. Istražite ciljano tržište i upoznajte potrebe MICE klijenataPrije same promocije destinacije, ključno je definirati ciljno tržište i steći temeljito razumijevanje različitih zahtjeva i potreba klijenata. Razvijanje prilagođenog marketinškog plana, koji precizno zadovoljava potrebe i preferencije stručnjaka u MICE industriji, može biti vrlo učinkovit način privlačenja ovih klijenata.
Važno je stoga najprije definirati:
Ponuda destinacije trebala bi odgovoriti na njihove specifične zahtjeve poput prostranih konferencijskih objekata, moderne tehnologije, prilagodljivih prostora i izvrsne logističke podrške.
2. Kongresna infrastrukturaKvalitetna infrastruktura ključna je za privlačenje MICE gostiju, a ulaganje u modernizaciju i poboljšanje infrastrukture može biti dugoročno isplativo. Kvalitetna ponuda uključuje:
Investiranje u moderne kongresne sadržaje, vrhunsku tehnologiju, raznoliku lokalnu ponudu ostalih povezanih usluga te prometnu povezanost destinacije, trebali bi biti sastavni dio plana razvoja destinacije.
3. Fleksibilnost i raznovrsnost ponudeOrganizatori često traže pakete koji nude sve što im je potrebno za njihovo događanje, uključujući smještaj, konferencijske dvorane, catering i dodatne aktivnosti. Važno je imati u ponudi fleksibilne pakete i prilagođene cijene, koji mogu zadovoljiti različite potrebe, ali i proračune klijenata.
Suradnja lokalne zajednice i pružatelja usluga – partnerstva hotela i agencija s lokalnim dobavljačima, restoranima, predstavnicima destinacije i turističkim atrakcijama mogu dati dodatnu vrijednost njihovoj ponudi i stvoriti autentično iskustvo za goste.
Personalizirana i nezaboravna iskustva - osim osnovnih usluga, za MICE goste je važno imati ponudu dodatnih aktivnosti. To mogu biti ture i istraživanje lokalnih znamenitosti, teambuilding aktivnosti ili kulturni programi. Pružanje dodatnih iskustava može dodatno obogatiti boravak gostiju i potaknuti ih da se vrate.
4. Definiranje i promoviranje prednosti destinacije - onlineNakon istraživanja ciljanog tržišta i definiranja ponude destinacije, važno je provesti kvalitetnu marketinšku strategiju. Potrebno je posebno istaknuti karakteristične prednosti koje destinaciju izdvajaju od ostalih. To može biti prometna dostupnost, prirodne ljepote destinacije, bogata kongresna infrastruktura, izuzetno kvalitetna ugostiteljska usluga, gostoljubivost domaćina, neodoljiva gastronomska ponuda te sigurnost, atraktivnost i jedinstvenost destinacije.
Sve ove prednosti potrebno je komunicirati putem svih dostupnih kanala. Najjednostavniji i najučinkovitiji je digitalni. Poboljšajte svoju online vidljivost putem web stranice jednostavne za korištenje, aktivnog angažmana na društvenim mrežama i digitalnog marketinga. Organizatori poslovnih događanja često se oslanjaju na internetske platforme za istraživanje i odabir destinacije. Ovdje uvelike može pomoći i prezentacija na portalu PoslovniTurizam.ba/BHMeetings.com specijaliziranom upravo za ovaj segment turizma.
Osim putem online kanala, sudjelovanje na specijaliziranim MICE sajmovima, burzama, radionicama i međunarodnim okupljanjima industrije može pomoći u stvaranju bolje vidljivosti destinacije u MICE svijetu.
5. SpecijalizacijaKako bi se kvalitetno uključili i posvetili MICE industriji, ključno je biti u toku s njezinim rastućim zahtjevima i trendovima. Stoga nije na odmet imati posvećenu osobu ili odjel u destinaciji, hotelima i agencijama koji se mogu usredotočiti na marketing za ovaj segment turizma i posvetiti razumijevanju jedinstvene dinamike, trendova i preferencija unutar njega. Osim toga, mogu postati stručnjaci za najnovije tehnologije, najbolje prakse planiranja i organizacije događanja i izazove specifične za industriju. Imati posvećenog MICE stručnjaka znači imati člana tima koji razumije kako učinkovito odgovoriti na potrebe i brige MICE gostiju. Ova im stručnost omogućuje razvoj ciljanih marketinških kampanja i visoko personaliziranih poruka koje se izravno bave izazovima i preferencijama onih koji rade u sektoru.
MICE industrija je vrlo dinamična, stalno se mijenja te je izložena brojnim vanjskim utjecajima poput ekonomskih, zdravstvenih ili geopolitičkih kriza. Stoga je važno kontinuirano pratiti trendove i inovacije u industriji te se prilagođavati promjenama na tržištu.