Haris Fazlagić o budućnosti poslovnog turizma: Sarajevo ima vrhunske kapacitete za razvoj
Jan Oršić, voditelj Kongresnog ureda Ljubljana u Turizmu Ljubljana, ostvario je značajan uspjeh ulaskom u Odbor direktora Međunarodnog udruženja za kongrese i skupove (ICCA). Tijekom više od dvadeset godina rada u turizmu, uključujući posljednjih sedam godina vođenja kongresnog ureda Ljubljana, Oršić je uspješno pozicionirao Ljubljanu kao jednu od vodećih međunarodnih destinacija za sastanke i kongrese. Svojom stručnošću i predanošću postao je jedan od najistaknutijih profesionalaca u kongresnoj industriji u Sloveniji, a njegovo imenovanje u Odbor direktora čini ga prvom osobom iz regije koja je zauzela tako prestižnu poziciju u ovoj svjetski priznatoj organizaciji.
Od kada je Turizam Ljubljana / Kongresni ured Ljubljana član ICCA-e i koliko je to članstvo u međunarodnoj organizaciji doprinijelo prepoznavanju Ljubljane kao destinacije za poslovne evente?
Turizam Ljubljana je ponosni je član ICCA-e od 2009. godine, iz čega se vidi naša predanost proaktivnom razvoju percepcije Ljubljane kao destinacije i jačanju imidža na međunarodnom tržištu asocijacija. Međunarodno udruženje za kongrese i skupove asocijacija (ICCA) jedna je od vodećih svjetskih organizacija u MICE industriji koja okuplja organizatore kongresa, konferencija i poslovnih događanja iz više od 100 zemalja. ICCA igra ključnu ulogu u event industriji jer međusobno povezuje relevantnu poslovnu zajednicu, spaja članove i potiče ih na edukaciju i međusobnu suradnju.
Posebno značajna prednost članstva u ICCA-i je pristup njihovoj bazi podataka, koja služi kao neizostavan alat za detaljna istraživanja i strateški pristup u natjecanju za organizaciju međunarodnih događanja. Osim toga, ICCA svake godine objavljuje godišnju statistiku međunarodnih skupova asocijacija iz svoje baze koja služi kao temelj za globalna rangiranja gradova i zemalja. Objavljivanje se nestrpljivo očekuje svakog proljeća te služi za analizu tržišne pozicije destinacije i ključno je mjerilo u odnosu na konkurenciju.
S ponosom bilježimo kontinuirani rast broja poslovnih događanja u Ljubljani, što nas je u više navrata smjestilo među 50 najboljih svjetskih destinacija.
Kao novoizabrani član Odbora direktora ICCA-e, koji su vaši prioriteti za unapređenje MICE sektora i kako će vaše iskustvo iz Ljubljane doprinijeti tim ciljevima?
Velika mi je čast što sam izabran u Odbor direktora ICCA-e kao jedan od dvoje predstavnika sektora destinacijskog marketinga. Pridružit ću se Melissi Riley iz Washington DC-a, koja je ovu poziciju preuzela prošle godine. Povjerenje mi je ukazala većina od 347 članova s pravom glasa, a izabran sam kao jedan od troje kandidata. Ovaj izbor dodatno potvrđuje ugled Ljubljane u industriji poslovnih događanja i priznanje kao relevantne destinacije unutar ICCA-e, sposobne za doprinos i izražavanje stavova na globalnoj razini.
Posebno bih istaknuo važnost zastupanja destinacija druge razine (2nd tier destinacija), poput Ljubljane, koje se suočavaju s izazovima različitim od onih s kojima se susreću velike destinacije. Važno je napomenuti kako srednje i male destinacije čine većinu članova u sektoru.
Moj fokus bit će na jačanju suradnje unutar industrije, poticanju održivih praksi te promicanju inovacija koje mogu unaprijediti sve aspekte poslovnih događanja. Uz to, vidim veliki potencijal u daljnjem povećanju vrijednosti članstva u ICCA-i, što će članovima omogućiti još više prilika za razmjenu znanja i iskustava te na taj način doprinijeti kvalitetnijem napretku u industriji poslovnih evenata.
Vjerujem da, na temelju iskustva Ljubljane i doprinosa viziji ICCA-e, možemo stvoriti otporniju, održiviju i napredniju budućnost za event industriju i tako ju učiniti globalno prepoznatljivom.
Koje ključne izazove trenutno vidite u industriji poslovnih evenata i kako ICCA može podržati destinacije u prilagodbi tim izazovima?
Industrija poslovnih evenata suočava se s brojnim globalnim izazovima kao što su ekonomska neizvjesnost, zahtjevi za održivošću, brze tehnološke promjene i sigurnosna pitanja. Unatoč tim izazovima, poslovni susreti ostaju ključni za razmjenu znanja i razvoj društvenog napretka.
ICCA, kao vodeća globalna asocijacija u ovoj industriji, ima jedinstvenu poziciju da zagovara održavanje sastanaka udruga. Većina tih udruga neprofitne su organizacije čija je temeljna vrijednost olakšavanje razmjene znanja i napredak u svojim specijaliziranim područjima. Meeting industrija ili poslovni sastanci su pokretači promjena, osiguravaju destinacijama smanjenje sezonalnosti i produljenje prosječnog boravka u destinacijama. Ukoliko se poslovni eventi ispravno organiziraju, njihovi efekti mogu imati dugotrajne pozitivne učinke na destinaciju, što ih čini najboljim primjerom regenerativnog učinka turizma.
Zbog toga, ICCA ima veliku ulogu u podršci destinacijama jer im pruža tržišne informacije, detaljne analize podataka i praktične alate za prepoznavanje prilika. Ovakvim pristupom destinacije mogu ciljano privući događanja koja donose najveću vrijednost i savršeno se uklapaju u njihove jedinstvene prednosti. Usmjerenost na ovakav pristup osigurava održiv razvoj destinacija, donosi dugoročne koristi lokalnoj zajednici te doprinosi ukupnom napretku industrije poslovnih događanja.
Kako planirate promovirati manje poznate destinacije unutar ICCA mreže na globalnoj razini?
Činjenica je da živimo u globaliziranom svijetu i da sve destinacije nastoje privući poslovne evente. Bez obzira na naše različitosti i izazove, važno je razumjeti da smo usmjereni na iste ciljeve - postizanje uspjeha na tržištu. Jedino povezivanjem s kolegama možete pronaći rješenja za svoje izazove, ponekad na potpuno neočekivanim mjestima, a ICCA upravo stvara prostor za takvu suradnju.
Također potiče princip "co-opetition" (cooperative competition), što je win-win formula kako bi se maksimizirala znanja koja članovi mogu ponuditi te tako doprinijeti napretku ICCA-e i event industrije. Postoji puno destinacija koje nisu članovi ICCA-e iz različitih razloga, no ako je privlačenje međunarodnih sastanaka i evenata među prioritetima vaše destinacije, članstvo u ICCA-i je prvi korak koji treba poduzeti.
ICCA nudi brojna rješenja za povećanje vidljivosti i jačanje profila destinacijama kako bi manje poznate destinacije mogle komunicirati svoje jedinstvene prednosti svijetu. Na primjer, ICCA-ini eventi idealne su platforme za isticanje destinacija, razmjenu znanja i promicanje uključenosti unutar event industrije. Ljubljana je dokaz i savršen primjer toga, jer smo dosad uspješno ugostili nekoliko ICCA B2B evenata i na taj način ojačali poziciju i prepoznatljivost.
Ako pogledate ICCA Destination Sector primijetit ćete koliko su različite članice/destinacije koje sudjeluju u ovom udruženju. Mogli bismo reći da nas te razlike ujedinjuju i čine još jačima. Kao netko tko dolazi iz destinacije koja se suočava s jakom konkurencijom i koja kontinuirano ulaže napore u povećanje svoje vidljivosti i privlačenje poslovnih evenata, obvezujem se biti snažan i vjerodostojan glas koji zastupa većinu članica unutar ICCA Destination Marketing sektora.