Ulrika Scoliège: Kongresni ambasadori su najbolji influenceri za razvoj poslovnog turizma u destinaciji
Dr. sc. Haris Fazlagić preuzeo je ulogu predsjednika Turističke zajednice Kantona Sarajevo na početku 2023. godine. Profesionalna karijera obilježena mu je bogatim iskustvom u menadžmentu i marketingu, koje je stekao radeći u sportskom sektoru te u različitim privatnim kompanijama. Kao doktor ekonomskih nauka specijaliziran za upravljanje sportskim događajima, njegov pristup uključuje inovativne strategije u promociji Kantona Sarajevo kao atraktivne svjetske turističke destinacije. Fazlagićeva vizija uključuje razvoj turističkih kapaciteta i intenzivnu promociju Sarajeva, s ambicijom da privuče međunarodne posjetitelje i pozicionira grad kao vodeću turističku destinaciju na svjetskoj karti.
Turistička zajednica Kantona Sarajevo uspješno radi promociju destinacije Sarajevo. Prisutni ste na vodećim svjetskim turističkim sajmovima. Organizatori ste evenata poput Sarajevo Destination Festivala. Na kojim još projektima radite?
Turistička zajednica Kantona Sarajevo, kao vodeća turistička zajednica u Bosni i Hercegovini, promotor je turizma i igra ključnu ulogu u razvoju i implementaciji turističkih inicijativa na lokalnoj i međunarodnoj razini. Saradnjom s ključnim ponuđačima usluga u turističkom sektoru, uključujući hotelijere i turističke vodiče, aktivno sudjelujemo na oko 30 domaćih i međunarodnih sajmova godišnje, čime se promovira turistička ponuda Kantona Sarajevo kao i potencijal Bosne i Hercegovine na globalnoj razini. Turistička ponuda, koja uključuje kulturu, historiju, tradiciju, gastronomiju i outdoor aktivnosti, prilagođava se različitim ukusima i potrebama turista iz preko 120 zemalja svijeta.
Organizatori smo Sarajevo Destination Festivala, koji je održan u Skenderiji i privukao učesnike iz 15 zemalja iz regije i svijeta. Festival je dodatno istaknuo Sarajevo kao ključnu destinaciju na međunarodnim turističkim sajmovima. Osim promocije na sajmovima, Turistička zajednica također proaktivno podržava različite projekte kroz javne pozive, čime potiče razvoj turizma i svih segmenata turističke industrije.
Aktivno sudjelujemo u radionicama, panel diskusijama i prezentacijama, što doprinosi povezivanju turističkih djelatnika, razmjeni iskustava i jačanju naše turističke destinacije.
Predstavljamo značajan dio turističke industrije Bosne i Hercegovine i neprestano radimo na promociji i unapređenju turističkog sektora u regiji.
Prestižni hoteli Hills, Europa, Hollywood, Holiday, Bristol, Radon Plaza, Marriott, Central i Ibis Style opremljeni su najmodernijom infrastrukturom potrebnom za organizaciju poslovnih evenata
Koje su ključne prednosti Sarajeva kao kongresne destinacije u odnosu na druge gradove u regiji? Kako ove prednosti utječu na privlačenje međunarodnih konferencija i kongresa u Sarajevo?
Sarajevo se od 1984. godine, nakon organizacije XIV Zimskih olimpijskih igara, čvrsto pozicioniralo na evropskoj kongresnoj mapi. Olimpijske igre bile su pokretač za razvoj kongresnog i sajamskog turizma u gradu. Danas, kongresni turizam predstavlja bitan sastavni dio mozaika raznovrsne turističke ponude grada. Grad se ističe svojim bogatim kulturno-historijskim naslijeđem, blizinom olimpijskih centara koji su samo 30 minuta vožnje od centra, te impresivnim pejzažima, raznovrsnim wellness i spa sadržajima, kao i brojnim shopping centrima.
Sarajevo trenutno ima vrhunske kapacitete za održavanje kongresa, seminara i sajmova kroz nekoliko prestižnih hotela poput Hills, Europa, Hollywood, Holiday, Bristol, Radon Plaza, Marriott, Central i Ibis Style, koji su opremljeni najmodernijom infrastrukturom potrebnom za organizaciju poslovnih evenata. Manji hoteli također aktivno sudjeluju u organizaciji različitih događaja poput seminara, radionica i team-building aktivnosti.
Brojni hoteli i turističke agencije koji pružaju usluge organizacije kongresa i seminara, nude i vođenja kratkih turističkih tura koje uključuju obilazak Sarajeva i njegove okolice, pružajući gostima kompletnu turističku uslugu i izvanredno iskustvo. Sarajevo se tako profilira kao top destinacija za kongresni turizam ali i kao mjesto gdje posjetitelji mogu uživati u jedinstvenoj kombinaciji aktivnosti namijenjenih između ostalih za poslovne goste.
Međunarodni aerodrom Sarajevo ima direktne letove sa preko 30 destinacija širom Evrope i svijeta
Koje su najznačajnije prilike za razvoj kongresne industrije u Sarajevu u narednih nekoliko godina? Postoje li planirani projekti ili investicije koje će poboljšati infrastrukturu i kapacitete za održavanje velikih događaja?
Turistička zajednica Kantona Sarajevo, u saradnji s Međunarodnim aerodromom Sarajevo i Vladom Kantona Sarajevo, ostvarila je značajan napredak u rješavanju dugogodišnjih izazova u razvoju turizma, posebice u segmentu avio saobraćaja. Uslijed nedostatka direktnih avio linija, uvedene su brojne nove linije prema oko 30 destinacija u saradnji s niskobudžetnim aviokompanijama, nudeći putnicima iznimno povoljne opcije za putovanja širom Evrope i svijeta. Ova inicijativa značajno doprinosi povećanju pristupačnosti i atraktivnosti bosanskohercegovačke prijestolnice kao turističke destinacije.
Paralelno s poboljšanjem avio konekcija, Sarajevo bilježi intenzivnu izgradnju, proširenje i modernizaciju hotelskih kapaciteta, što omogućuje uspješno odgovoriti na međunarodne standarde u organizaciji i održavanju različitih događaja. Značajna ulaganja u saobraćajnu infrastrukturu dodatno osnažuju imidž Sarajeva da se afirmira kao vodeća destinacija za kongresni turizam.
Jedinstveni ključ Sarajeva - Sarajevo City Card za maksimalno iskustvo posjetitelja
Na koji način Turistička zajednica Kantona Sarajevo radi na poboljšanju promocije i vidljivosti Sarajeva kao destinacije na međunarodnoj razini?
Trenutno, ključni alat za promociju turizma Kantona Sarajevo i cijele Bosne i Hercegovine na međunarodnoj razini jesu prezentacije naše turističke ponude na međunarodnim sajmovima. Prezentacije nam omogućavaju direktnu komunikaciju s poslovnim partnerima i potencijalnim turistima, što se pokazalo kao vrlo efektivan način promocije. Strategija promocije fokusirana je na zemlje s visokim turističkim potencijalom i interesom, kao i na nova tržišta i regije iz kojih bilježimo stalan porast posjeta našem kantonu.
Pored aktivnog korištenja društvenih mreža, kao što je naš Instagram profil, koje su se dokazale kao izuzetno učinkovit alat za prezentaciju, uskoro planiramo proširiti naše aktivnosti na digitalni marketing kako bismo povećali vidljivost turizma i turističkih proizvoda u regiji. Također, pripremamo marketinšku kampanju unutar zemlje kojom želimo predstaviti 'Sarajevo City Card', jedinstveni "ključ Sarajeva" dostupan na sarajevocitycard.com. Ova turistička kartica nudi će različite usluge kao što su smještaj, gradski prijevoz, ulazi u muzeje, vožnje sarajevskom žičarom i shopping, sve to po povoljnijim cijenama i visokom kvalitetu.
Cilj nam je omogućiti posjetiteljima da maksimalno iskoriste svoj boravak u Sarajevu te im pružiti sve potrebne informacije o dostupnim uslugama.
Kako Turistička zajednica Kantona Sarajevo surađuje s drugim državnim i regionalnim tijelima kako bi unaprijedila kongresnu industriju? Postoje li zajednički projekti ili inicijative koje podržavaju razvoj poslovnog turizma?
Od svog osnutka krajem 2017. godine, Turistička zajednica Kantona Sarajevo ostvaruje uspješnu i aktivnu saradnju s vladinim i nevladinim sektorom. Velika smo potpora svim turističkim djelatnicima koji su aktivni učesnici promocije destinacije, omogućujemo im globalnu prezentaciju i pružamo sveobuhvatnu podršku. Dokazali smo se kao pouzdan i respektabilan partner vladinog sektora o čemu govore brojni uspješno realizirani zajednički projekti. Također, u sklopu USAID-ovog Turizam projekta, organiziramo različite edukativne panele, radionice i predavanja, te zajedno radimo na međunarodnim prezentacijama i promociji. Prošle godine, kao dio naših aktivnosti, organizirali smo road show kampanje na japanskom i bliskoistočnom tržištu, a ove godine planiramo proširiti naše aktivnosti na američko turističko tržište.
Ključni koraci za razvoj kongresnog turizma u Sarajevu uključuju razvoj kongresnog centra, unapređenje postojećih kapaciteta i stvaranje atraktivnih sadržaja koji će privući poslovne goste
Što vidite kao najveću priliku za transformaciju kongresne industrije u Sarajevu u narednih deset godina? Koji su vaši ciljevi i vizija za budućnost MICE sektora u glavnom gradu Bosne i Hercegovine?
Sastanci, poticajna putovanja, konferencije i izložbe (MICE) predstavljaju značajan segment turizma u Sarajevu jer privlače veliki broj posjetitelja i imaju višestruki učinak na razvoj turističkog sektora. S obzirom na važnost kongresnog turizma, kontinuirano ulaganje u MICE industriju neophodno je za osiguranje daljnjeg rasta i razvoja. Ključni koraci uključuju razvoj kongresnog centra, unapređenje postojećih kapaciteta i stvaranje atraktivnih sadržaja koji će privući poslovne goste. Također, bitno je i estetski obogatiti destinaciju kako bi bila još privlačnija.
Aktivnosti koje poduzimamo osiguravaju da Sarajevo ostane u samom vrhu destinacija za organizaciju poslovnih evenata. Strategije i projekti koje provodimo imaju za cilj učiniti Sarajevo prepoznatljivim po uspješnim poslovnim eventima i na taj način potvrditi našu posvećenost izvrsnosti u svakom segmentu turističke ponude.
Turistička zajednica Kantona Sarajevo neprestano prati najnovije trendove u turizmu i implementira inovativne projekte kako bi Sarajevo i Bosna i Hercegovina bili prepoznati kao jedinstvene destinacije na međunarodnom turističkom tržištu.