Ulrika Scoliège: Kongresni ambasadori su najbolji influenceri za razvoj poslovnog turizma u destinaciji
Moderator ili voditelj konferencije, poslovnog sastanka, korporativnog eventa ili bilo kojeg drugog događanja može utjecati na to da događanje bude zanimljivije, zabavnije i efikasnije, a samim time i puno vrjednije za sudionike. Svaka konferencija ili sastanak imaju svoje jedinstvene karakteristike, a moderator ih treba znati prepoznati i povezati se sa sudionicima. Kako to postići, koje su odlike vrhunskog moderatora, što je važno za uspješnu pripremu i kako voditi različite vrste događanja, rekao nam je nizozemski stručnjak, poznati moderator i voditelj - Hans Etman. S poslovnim partnerom Jan-Jaap In der Maurom otvorio je agenciju za posredovanje u pronalasku profesionalnih moderatora i voditelja Masters in Moderation, koja je angažirana i za nadolazeću konferenciju Best Stay u Zagrebu.
Kako i zašto ste odabrali profesiju kojom se bavite? Kako se postaje moderator i što Vas je motiviralo da otvorite tvrtku Masters in Moderation?Možda je malo pretjerano zvati to pozivom umjesto profesijom, ali svakako je više od profesije. Nakon što sam prisustvovao brojnim konferencijama koje su bile nekvalitetno organizirane, bez pravog voditelja i zapravo dosadne, vidio sam da ono što nedostaje je istinska veza između pozornice i publike. Dobar moderator to može postići. Publika će se osjećati uključenijom, a povezanost će čak pomoći govorniku da bolje nastupi. Kako će to točno funkcionirati stvar je prakse, odnosno metode pokušaja i pogrešaka. I možda, s vremena na vrijeme, dobrog tečaja. S takvim viđenjem event industrije, poslovni partner Jan Jaap In der Maur i ja odlučili smo privući brojne vješte i iskusne moderatore da se udruže i poboljšaju kvalitetu i rezultate organizacije događanja općenito.
Važno je razumjeti dinamiku publike, osluškivati ju, biti kreativan i imati hrabrosti iskoračiti
Uloga moderatora se kroz vrijeme mijenjala s novim trendovima. Koje karakteristike danas čine kvalitetnog moderatora?U današnje vrijeme dobar moderator mora razumjeti dinamiku u publici. Svako je događanje zapravo dio procesa u kojem publika treba dobiti priliku učiti i prevesti naučeno u vlastitu svakodnevnu praksu. Dobar moderator mora razumjeti potrebe publike. Publika je uvijek najvažniji entitet u prostoriji. Osim toga, potrebna je hrabrost za napustiti konvencionalni program konferencije i izgraditi učinkovitiji put prema cilju skupa. Potrebne su i kreativne vještine. Ali najvažnija vještina dobrog moderatora je - slušanje!
Koje su najveće pogreške koje moderator može napraviti na eventu i kako ih izbjeći?Ne slušati! Stoga uvijek provjerite jeste li još uvijek povezani i otvoreni tijekom događanja.
Sigurno ste i sami imali nekoliko gafova u karijeri. Možete li podijeliti zanimljiv primjer?Da, mogao bih napisati knjigu o sramotnim pogreškama koje sam napravio u karijeri... Sjećam se da sam zaboravio ime gradonačelnika s kojim sam bio na pozornici. Ili, kada sam slučajno preskočio cijeli dio programa. Ili, prilika u kojoj sam se tvrdoglavo držao svog scenarija i ignorirao publiku i način na koji diše. Ključno u svim tim pogreškama bio je ostaviti svoj ego po strani, priznati pogrešku i krenuti dalje.
S jasnim ciljem eventa na umu i potpunim razumijevanjem programa, veliku pozornost posvećujem povezivanju s publikom.
Kažu da je za svaku prezentaciju najvažnija kvalitetna priprema. Kako se pripremate za ulogu moderatora nekog događanja?Prvo i osnovno pitanje koje postavljam svom klijentu je koji je cilj i svrha događanja. Što detaljnije klijent može opisati taj cilj i ponašanje koje dolazi s njim, to učinkovitije mogu pridonijeti postizanju tih ciljeva. S jasnim ciljem na umu i potpunim razumijevanjem programa, veliku ću pozornost posvetiti povezivanju s publikom.
Osobni i fizički aspekti priprema usporedivi su s pripremama za važnu sportsku utakmicu. Iako nisam atletski građen i u formi kao što sam možda bio prije, uvijek pazim da budem odmoren, hidriran i fokusiran prije izlaska na pozornicu.
Koju vrstu događanja najviše volite moderirati i zašto?Volim događanja koja imaju emocionalnu dubinu. Može se raditi o događanjima koja stvaraju neizvjesnost i bude emocije zbog implikacija na svakodnevni život publike. Neka javna savjetovanja su takva. Tu često pomaže neutralan, ali empatičan pristup. Ali, također volim i događanja na kojima mi je dopušteno potaknuti publiku da pronađe ključ za oživjeti i promijeniti čvrsti status quo. Tu moderator treba biti malo provokativnije prirode.
Moderator mora biti stručnjak za moderiranje, a ne za sadržaj konferencije
Po čemu se moderatori znanstvenih i medicinskih kongresa razlikuju od moderatora na općim poslovnim događanjima? Moraju li biti iz iste branše ili imati neka posebna znanja?Ovo je odlično pitanje. Dobar moderator razumije način na koji grupe i pojedinci primaju i prihvaćaju informacije. Dakle, moderator mora biti stručnjak za moderiranje, a ne stručnjak za sadržaj konferencije. Sudionici uvijek imaju više znanja nego što ga ima moderator, čak i uz opsežno istraživanje teme. Moglo bi stoga biti rizično da događanje vodi netko iz industrije s natprosječnim znanjem o temi, posebno ako bi uporno isticao svoje mišljenje. To znači da je publici bolje s profesionalnim moderatorom koji pomaže u procesu učenja. Dobar moderator lako će shvatiti idiom i žargon publike, a jezik industrije se može naučiti. Moja je misija da i organizatore medicinskih i znanstvenih događanja uvjerim u ovaj koncept.
Na koje načine moderator treba motivirati publiku da se angažira, koji je Vaš tajni recept?Ako želite interakciju, započnite s interakcijom. To je tajni recept, nemojte nikome odati...
Moderirali ste ili govorili na brojnim međunarodnim događanjima za event managere kao što su Eventex, MIS, IBTM, BEA World, RSVP, IMEX, FRESH, Confex, Conventa, EMEC itd. Na kojima od njih ste imali najbolje iskustvo u smislu angažmana sudionika i povratnih informacija?Teško pitanje... Uz kontinuirani razvoj event industrije te mojih predodžbi i vještina, nijedan od ovih prekrasnih događanja ne može se usporediti s drugim. No, ipak bih istaknuo dva koja su mi posebno draga. Oba su globalne dodjele nagrada. Masters in Moderation ponosni je sadržajni partner BEA Worlda već više od 5 godina, gdje kreiramo sadržaj i moderiramo i dodjelu nagrada i sve sastanke žirija. Drugi je Eventex i ponosan sam što sam drugi put za redom imenovan predsjednikom žirija.
Tvrtka Masters in Moderation je booking agencija za moderatore i voditelje te je odabrana za moderiranje nadolazeće Best Stay konferencije u Zagrebu. Konferenciju će moderirati glumica Roxana Lupu. Kako i na temelju čega odlučujete koji je moderator prikladan za koji tip događanja i zašto je Roxana najbolji izbor za Best Stay?Best Stay Event raste i razvija se te smo ponosni što smo dio tog razvoja. Naša moderatorica Roxana Lupu odabrana je zbog svoje topline i načina povezivanja (a ne zbog glumačkih vještina). Roxana publici iz hotelijerstva i turizma odlično pristaje. Živahna je, inteligentna i znatiželjna. Odabiri moderatora za naše klijente temelje se na vještinama, iskustvu, pozadini i osobnosti pojedinca. Obožavat ćete Roxanu na Best Stay Eventu!
Što najviše volite kod svog posla? U čemu pronalazite inspiraciju i educirate li se i dalje za usavršavanje komunikacijskih i moderatorskih vještina?Uistinu obožavam svoj posao. Razgovaram s najzanimljivijim stručnjacima i posjećujem prekrasna mjesta. Najviše od svega pravo je zadovoljstvo raditi s ljudima, kako u razvoju grupnih procesa, tako i u pomaganju da događanja budu vrijedna vremena, novca i truda koje ljudi ulažu u njih. Kad smo počeli s treninzima za moderatore, to mi je pomoglo razumjeti način na koji moderacija evenata funkcionira i puno sam naučio. Uvijek aktivno tražim prilike za učenje, poput usavršavanja svojih vještina u vođenju talkshow emisija ili pohađanjem tečajeva za neverbalnu komunikaciju. Apsolutni je užitak kontinuirano učiti!