×

Elvira Dilberović predvodi transformaciju Mostara u regionalnu poslovnu destinaciju

Elvira Dilberović, ravnateljica Turističke zajednice Grada Mostara, vodi tim koji prepoznaje veliki potencijal Mostara kao poslovne i konferencijske destinacije.
Elvira Dilberović, ravnateljica Turističke zajednice Grada Mostara
Elvira Dilberović, ravnateljica Turističke zajednice Grada Mostara
Foto: Turistička zajednica Grada Mostara

Sa svojom bogatom kulturno-povijesnom baštinom i statusom UNESCO-ovog grada, Mostar je spreman zauzeti svoje mjesto na međunarodnoj sceni poslovnog turizma. U ovom intervjuu ravnateljica Elvira Dilberović otkriva konkretne projekte, planove i inspiraciju iz uspješnih europskih destinacija, koji će pomoći u pozicioniranju Mostara kao važnog igrača u MICE industriji.

Turistička zajednica Grada Mostara je nedavno osnovana. Planirate li posebne projekte koji bi potaknuli razvoj poslovnog turizma? 

S obzirom da Turistička zajednica Grada Mostara egzistira od polovine prvoga mjeseca, bitno je akcentirati kako je nepostojanje ovakve institucije dugo vremena zasigurno stavilo pred nas niz aktivnosti i izazova.  To iziskuje pravilno redanje prioriteta, kako bi se otpočetka stvari postavile na „prave noge“ i gradio održiv sistem.

Mostar, sa UNESCO zaštićenom zonom, predstavlja nevjerojatan biser kulturno-historijske baštine, što pogoduje razvijanju poslovnog turizma. Stoga, TZ GM planira uvezati se sa Univerzitetom i Sveučilištem, te kompanijama kako bi se umrežavanjem stvarala čvršća baza za razvoj poslovnog turizma, posebice konferencijskog turizma. TZ GM planira razvijanje baze studenata i penzionera koji bi, prema važećem zakonu, mogli biti dodatna nedostajuća radna snaga u periodu od pola godine. Svakako je bitno istaći da imamo viziju tješnje saradnje sa hotelima i drugim TZ u Hercegovini kako bismo pokrenuli inicijativu osnivanja konferencijskog ureda. Naravno, potom slijedi jača promocija potencijala koje kao Grad i regija nudimo.

Elvira Dilberovic s predstavnicima češke ambasade

Inicijative za edukaciju i zapošljavanje u turizmu kroz saradnju s USAID-om i lokalnim institucijama

Koje konkretne aktivnosti ste već poduzeli u oblasti poslovnog turizma u Mostaru? 

Kako poslovni turizam zahtijeva educirano osoblje, već smo u saradnji sa USAID-om izvršili edukaciju taxi šofera, kako bi poslovni turista pri prvom susretu dobio dojam dobre usluge.

Pokrenuli smo i inicijativu u saradnji sa USAID-om i Kantonalnim ministarstvom obrazovanja reformu NPP-a za kuhare, koji se pokazao izvrsnim u KS.

U novembru ćemo u saradnji sa Ambasadom Republike Francuske i Francuskim insitutom organizirati konferenciju „Transfer dobre prakse-iskustva i razmjene Mostar-Avignon“, što je svakako dobar iskorak u svijetu poslovnog turizma između ovih dviju zemalja.

TZ Grada Mostara i Biciklistički klub Mostar

Atraktivnost Mostara za poslovne turiste s fokusom na infrastrukturu i kulturnu baštinu

Koliko smatrate da je Mostar trenutno atraktivan za poslovne turiste, i koje korake vidite kao ključne za daljnji razvoj? 

Mostar je na listi UNESCO zaštićenih gradova, te kao takav je turistički poželjan. Poslovni turista, želi imati jasan uvid ne samo u kapacitete koje mu pružamo kao Grad za održavanje poslovnih događaja ili konferencija, već i u kvalitetno provođenje svoga slobodnoga vremena, nakon završetka poslovnih obaveza. Dakle, ne mislim da nam nedostaje smještajnog kapaciteta za konferencije, kongrese do 500 uzvanika, ali treba se težiti uvijek prema višem zadanom cilju - obezbijediti kongresne dvorane za veće brojke, kako bismo iskoristili i kulturno-historijsku baštinu koju ovaj Grad nudi, te cijela Hercegovina.

Inspiracija iz Europe za pozicioniranje Mostara kao uspješne poslovne destinacije

Možete li navesti primjere uspješnih destinacija za poslovni turizam iz regije ili Europe koje bi mogle poslužiti kao model za Mostar i Hercegovinu? 

Italija je svjež primjer destinacije gdje je, prema istraživanjima, u junu ove godine poslovni turizam porastao za 12%, dakle, jasan skok nakon pandemije. Učinili su to tako što su italijanske kompanije organizirale više kickoff susreta za svoje zaposlenike, te konferencije kako bi se poboljšala prodaja proizvoda koja je smanjena tokom i nakon pandemije COVID.

Naravno, uz sve to slijede maksimalno iskorišteni kapaciteti materijalne i nematerijalne baštine, pa su poslovni sastanci i događaji organizirani u dvorcima, tvrđavama i sl.

Mislim da Mostar i Hercegovina ima upravo sličnosti sa takvom materijalnom baštinom, mnogo građevina stoje neiskorišteno, u fantastičnom prirodnom ambijentu. TZ GM treba punu podršku svih relevantnih institucija da se takve lokacije rekonstruiraju i adaptiraju kao turistički kapaciteti.